donderdag 28 maart 2013

ICT-stagedag 9



Wanneer: 2013-03-28
Tijd: 08.25u tot 17.00u
Waar: KTA Sint-Truiden
Wat: Computers formatteren + Foto's Smartschool GWP

In de voormiddag haalde ik de foto's van de GWP van de server af. Deze plaatste ik op Smartschool (www.sdl.smartschool.be) in een nieuw foto-album.
Verder begon ik ook met het herinstalleren van oudere computers die zich nog in het ICT-lokaal bevonden. Het ging over computers van Fujitsu Siemens Scenic serie P320, vermits de computers min of meer hetzelfde waren kon ik één pc volledig herinstalleren en hiervan een image maken mat Acronis. Zo ging de herinstallatie van de overige computers redelijk vlot. Doordat het model lichtjes verschillend was, hoefde ik enkel nog maar enkele drivers op te zoeken op de website van de fabrikant. De zoektocht werd beperkt doordat ik de drivers a.d.h.v. het serienummer kon opzoeken waardoor ik een lijst kreeg van compatibele drivers.




In de namiddag kwam er een leerkracht met een foutmelding dat haar Windows 7 niet legitiem zou zijn. Gelukkig kon ik simpelweg de licentie van de school gebruiken doordat zij ook WIndows 7 Entreprise op haar PC had staan. 

Na de computers van de voormiddag was er nog één vreemde eend in de bijt die geherinstalleerd moest worden. Het ging om nl. een Futjitsu Siemens Esprimo P5905.. Doordat de vorige image van de Fujitsu Siemens P320 niet compatibel was, moest ik deze dus volledig handmatig herinstalleren met al de benodigde programma's (Zie herinstallaties vorige keer). Ook Office en Windows moeten geactiveerd worden.

Nu nog één Dell Optiplex 780 herinstalleren en dan heb ik bergen kunnen verzetten vandaag...

Op het einde van mijn laatste stagedag heb ik mijn mentor hartelijk bedankt voor de mogelijkheid die ik kreeg om mijn stage bij hem te doen. Ik heb heel veel bijgeleerd! Maar op vlak van netwerken besef ik maar al te goed dat ik nog een leek ben.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten