donderdag 7 maart 2013

ICT-stagedag 6


Wanneer: 2013-03-06
Tijd: 08.25u tot 16.30u
Waar: KTA Sint-Truiden
Wat: Herstellingen + plaatsingen + Foto's leerlingen benoemen



Als eerste heb ik de drivers geïnstalleerd op een computer die ik ben gaan halen in het elektriciteit-lokaal (in het atelier), deze computer werd reeds opnieuw geïnstalleerd, enkel de drivers ontbraken. Hiervoor haalde ik de Lan-driver af via mijn laptop. (Ook weer met behulp van het programma Aida kon ik makkelijk de juiste driver opsporen.) Nadien kon ik op de computer zelf rechtstreeks de overige drivers zoeken en installeren. Doordat enkele drivers niet vlug kon gevonden worden, installeerde ik het programma DriverEasy. Dit programma spoorde de drivers, die ontbraken, op voor mij en nadien kon ik ze downloaden en installeren.Nadien moesten er nog de gewoonlijke programma's op de PC geïnstalleerd worden (Foxit, MS Security Essentials, .NET, Chrome,...). Dit deed ik met de online tool van Ninite. Nog enkele kleine aanpassingen en de computer is klaar. Nu moet de computernaam correct aangepast worden en aan het leerlingennetwerk gekoppeld worden. Zodra ik dit gedaan had kon ik de pc terug in het lokaal gaan aansluiten. Vandaag kwam ook meneer Vandenhoudt op bezoek!





In de namiddag gingen we in het lokaal B17 een extra pc aansluiten, doordat er een nieuwe leerling is bijgekomen. Daarna gingen we nog op dec omputers in enkele lokale specifieke software installeren en activeren voor de elektriciteit-richtingen.
Verder hield ik me voornamelijk bezig met het hernoemen van de digitale leerlingenfoto's van de volledige school. De foto's van de school-fotograaf waren gearriveerd. Hiervoor kreeg ik lijsten met de namen en foto's van de leerlingen op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten