donderdag 7 maart 2013

ICT-stagedag 7


Wanneer: 2013-03-07
Tijd: 08.25u tot 16.30u
Waar: KTA Sint-Truiden
Wat: Foto's leerlingen verder benoemen + CD branden + herstellingen


'S morgens ging ik verder met het benoemen van de leerlingen foto's  (graad 1, 2 en 3). De foto's kregen de achternaam van de leerling gevolgd door de eerste letter van de voornaam van de leerlinge. Zodra dit af was, vroeg  men mij om een CD te branden met liedjes op, die men wil gebruiken in de lessen PAV. Deze liedjes zocht ik op op Youtube en downloadde ik via een online dienst voor het converteren van video's naar MP3-bestanden. De website die ik hiervoor gebruikte was http://www.youtube-mp3.org/nl. Zodra ik de liedjes gedownload had, brandde ik deze met Imgburn op de CD. Dit is mijn favoriete programma voor het branden van al mijn CD's en DVD's.  Voor die leerkracht maakte ik ook een chronologisch overzicht van de liedjes die op de CD staan.




Verder hebben we in de voormiddag gebrainstormd over wat ik wel of niet zou kunnen doen betreffende mijn navorming. Sommige leraren hadden problemen met het digitale leerplanplatform op Smartschool, misschien dat  ik hierover mijn navorming hou. 

In de namiddag gingen we een kijkje nemen naar de nieuwe tv's, die gisteren geplaatst werden voor de opendeurdag.  Verder zijn stonden er in de opslagruimte nog 6 nieuwe computers (Dell optiplex 780)

Hierop stonden reeds besturingssystemen op, maar moeten toch de schoollicenties bevatten. Vandaar dat ik er ééntje herinstalleerde en er een image van maakte met Acronis True Image 2013.  Dankzij Arconis gebeurde de herinstallatie van de 6 pc's dus relatief vlot. Doordat de hardware van de computers lichtjes afwijkend was, diende ik toch enkele drivers te verwijderen en opnieuw te installeren met de correcte driver.
Na deze tijdrovende klus had ik nog wat tijd om beneden voor de wiskunde leraren de software Silverboard te installeren. Voor deze software diende ik ook Silverlight en .Net Framework 3.5 te installeren, dit nam ook wat tijd in beslag door de extreem lage downloadsnelheden. 

Nog enkele daagjes en de ICT-stage in KTA zit erop!
Morgen breng ik nog eens een bezoekje in de Sancta-Maria school in Leuven, eens kijken waar ik daar kan helpen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten